Acasa » Cum construim recomandari eficiente (II)

Cum construim recomandari eficiente (II)

Ai citit prima parte a articolului? Daca nu, citeste acum prima parte chiar aici.

Cum fac networking profesionist si obtin recomandari calificate?

Cred ca si tu ai trecut prin situatia in care te-ai dus la un eveniment, ai avut ocazia sa interactionezi cu foarte multi oameni, ai interactionat cu cateva persoane noi, poate ai si primit doua carti de vizita, dar apoi te-ai resemnat intr-un colt, admirand pe cei care sunt maestri in acest gen de comunicare si cand ai ajuns acasa ai lasat cartile de vizita intr-un sertar si ai uitat de ele.

Imi propun acum sa iti ofer cateva instrumente care sa te sprijine sa faci un networking profesionist, iar apoi sa transformi aceste contacte in recomandari profesioniste cu care sa poti incheia la un moment dat contracte de business pentru tine sau cei apropiati.

Acomodarea

Ai ajuns la o intalnire si vezi destul de multi oameni noi care vorbesc unii cu altii. Primul pas, din perspectiva mea, este sa iti oferi 3-5 minute pentru a te acomoda cu atmosfera, pentru a observa oamenii prezenti, pentru a identifica cu ce persoane realmente simti ca ti-ar face placere sa incepi o conversatie.

Dupa ce ai gasit o prima persoana pe care vrei sa o abordezi, faci primul pas: relationezi!

Punctul de legatura

Stiu ca acest moment, in care spargi gheata, poate fi dificil, dar e necesar sa fii curajos, sa lasi la o parte toate barierele si sa comunici real, autentic, transparent, cu onestitate. In astfel de situatii, pentru mine functioneaza sa observ persoana din fata, sa gasesc la ea ceva ce as putea admira cu sinceritate si sa incep cu acest lucruri conversatia.

Intai ma prezint, iar apoi pot spune lucruri de genul: „am observat esarfa pe care o aveti si imprimeul deosebit, cred ca e o adevarata piesa de rezistenta in garderoba dumneavoastra, aveti o pasiune pentru moda?”, „cum ati ajuns la acest eveniment, sunteti prietena cu gazda?”, „cum va simtiti in aceasta atmosfera?”, „in ce masura tema discutata v-a deschis noi orizonturi si perspective?”, „v-am observat intrebarea pe care ati adresat-o moderatului, mi s-a parut foarte interesanta si edificatoare in acel moment!”.

Ideal este sa gasesti un punct de legatura intre tine si persoana din fata ta, sa spui lucruri adevarate, autentice, sincere. In primele 30 de secunde in care interactionezi cu cineva se creeaza prima impresie si toti avem un radar interior prin care scanam pe cel din fata noastra. Este un fel de al saselea simt, de aceea e foarte important sa fii relaxat, confortabil cu tine insuti, autentic, sa asculti cu adevarat pe omul din fata ta, sa fii sincer interesat de el si sa „dansezi in conversatie”!

Strangerea de informatii

Daca relationarea este buna, simti ca detectorul tau interior iti da unda verde, treci la pasul doi, identificarea. In aceasta etapa stangi cat mai multe informatii despre persoana din fata ta – care ii sunt pasiunile, provocarile, nevoile, in ce domeniu activeaza, cum ai putea sa o sprijini cu informatiile, cunostintele, experienta pe care le detii. In relatii si interactiuni umane este important sa fii altruist, sincer si onest.

Identifica abilitatile, competentele, cunostintele pe care le are omul din fata ta si analizeaza cum poate contribui aceasta noua recomandare la contactele pe care deja le detii.

Indentificarea este de asemenea un punct cheie. Daca sari peste aceasta etapa, poti trai situatii in care te grabesti sa recomanzi pe cineva unei cunstinte bune, insa din pacate interactiunea lor nu este optima, iar tu poti pierde reputatie, incredere si chiar relatii.

Acum te rog sa iti imaginezi situatia in care ai recomandat pe cineva prietenului tau, iar dupa ceva timp contactul iti multumeste pentru ca a incheiat un contract important pentru el, iar prietenul iti este recunoscator ca i-ai oferit un adevarat specialist si a fost capabil sa isi rezolve o problema importanta.

In aceasta situatie tu castigi incredere, respect, ti-ai imbunatatit propria retea de contacte, prietenul tau a castigat, recomandarea ta este fericita si va aflati cu totii in pozitia win-win-win.

Strategia potrivita

Daca ai identificat cu precizie cum poate acest nou contact sa contribuie la reteaua ta de recomandari, stabileste cea mai buna stategie prin care poti introduce aceasta persoana noua. Care este cea mai eficienta si mai utila strategie prin care contactul si recomandarea pot interactiona, se pot cunoaste, pot discuta despre modul in care se pot sprijini reciproc?

Aplica strategia

Dupa ce stategia a fost gasita, implementeaza pasul patru: executarea. Daca ai stabilit ca vei face legatura printr-un telefon (sau poate vrei sa programezi o intalnire pentru cei doi), faciliteaza acest lucru, asigura-te ca recomandarea si contactul tau au interactionat in cel mai bun context posibil.

Eficienta?

Pasul final este sa realizezei evaluarea. Afla cum a decurs aceasta interactiune, cum poti gestiona frumos relatiile, cum poti interveni pentru a sprijini noul contact daca va fi nevoie, cum poti evita situatii neplacute in cazul in care lucrurile nu au descurs tocmai bine, pentru a nu pierde nici recomandarea si nici contactul.

In momentul in care vei reusi sa realizezi cat mai multe contacte de acest gen, tind sa cred ca vei beneficia de o retea de networking prospera, te vei inconjura de oameni fericiti ca te cunosc, care au incredere in tine si care cu siguranta te vor sprijini atunci cand si tu vei avea nevoie!

Capitalul de incredere si de relatii pe care tu il detii si pe care il vei creste va determina cu siguranta calitatea vietii tale si a mediului tau!

Daca aceste informatii ti-au fost utile si ai inceput sa iti cresti reteaua de recomandari calificate, nu ezita sa imi scrii pe adresa [email protected].

WEBINAR GRATUIT: Dublează-ți Vânzările pe Social Media în doar 3 Luni

Pentru Antreprenorii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Reach-ul și Vânzările în doar 3 Luni.

Există oare o METODĂ prin care te folosești de rețelele sociale ca să obții o creștere exponențială a reach-ului și a vânzărilor?

Da, există! Vezi ce rezultate am obținut eu pentru clienții mei folosind această metodă și cum o poți replica și tu.

Un răspuns

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


litera.ro
2 SESIUNI LIVE cu același conținut

Înscrie-te la webinar

Pentru Antreprenorii și Marketerii care vor să profite de schimbările Algoritmului Rețelelor Sociale pentru a-și Dubla Vizibilitatea și Vânzările în 2024.