Recrutarea – un proces dinamic. Care sunt cele 3 abilități-cheie dintr-un CV competitiv?

Atunci când discutăm despre competențe personale sau profesionale avem în vedere abilitatea de a realiza o acțiune, de a executa o misiune profesională la standardele solicitate, cu ajutorul cunoștintelor și al abilităților.

În practică, fiecare angajator este în căutarea unui set specific de competențe care să convină cât mai bine unei anumite funcții. De reținut însă, că în afară de abilitățile specifice necesare pentru funcția respectivă, există anumite competențe la care majoritatea angajatorilor atrag o deosebită atenție, chiar dacă acestea pot să nu se regăsească în fișa postului pentru job-ul dat. Cunoașterea acestora, prezentarea și evidențierea lor în propriul CV vor spori în mod real șansele de a fi observat și invitat la un interviu.

Studiile și analizele efectuate în ultimii ani indică un top al celor mai căutate abilități și anume:

  1. Orientarea către rezultat.

Orientarea către rezultat presupune o permanentă asumare de noi responsabilități și realizarea a unui efort proporțional pentru a atinge rezultatul scontat. Deținerea acestei competențe înseamnă că trebuie să fii capabil sa te auto-motivezi, să perseverezi chiar și atunci când echipa ta renunță, să investești timp și resurse pentru a-ți atinge obiectivele prestabilite într-un anumit termen.

Faptul că această categorie de persoane își setează în minte un rezultat la care vor cu adevărat să ajungă și caută calea cea mai rapidă și mai eficientă, face ca angajatorii să ofere șanse mult mai mari colaborării cu ei.

Cum poți verifica dacă te numeri printre persoanele care dețin această abilitate?

E simplu. Trebuie să observi dacă te caracterizează următoarele atitudini și comportamente:

  • îți stabilești în permanență obiective, atât pentru proiectele mari cât și pentru planuri minuscule;
  • depui efort constant de realizare cu succes a obiectivelor, în pofida eventualelor impedimente;
  • respecți cu strictețe termenii-limită;
  • îți place să lucrezi cu indicatori înalți de performanță și te fascinează îndeplinirea acestora;
  • ai o permanentă dorință de învățare și dezvoltare personală;
  • profiți de cele mai multe oportunități și stabilești standarde înalte de lucru și pentru colegii tăi.

Ajustarea modului de lucru la fiecare situație în parte, îmbrățișarea de noi idei, adaptarea la presiunile și provocările interne și externe ale companiei sunt criterii tot mai frecvent utilizate de angajatorii din toată lumea. Deoarece transformările din mediul economic nu sunt predictibile, companiile încep să fie mai flexibile și mai agile. De aceea, vor căuta, la rândul lor, candidați care se adaptează cu ușurință nevoilor de lucru, sunt întreprinzători, dispun din plin de resurse și se ridică până la nivelul oricărei provocări.

Prezentare care sa vanda

Descarca Ebook-ul Gratuit

"10 strategii simple pentru o prezentare care sa vanda" - aceste strategii iti pot salva zeci de ore de cercetare si incercare pentru a vedea ce functioneaza intr-o prezentare

Prin urmare, poți deduce că ești o persoană flexibilă dacă:

  • schimbările din mediul de lucru nu constituie niciodată o problemă pentru tine;
  • accepți opinii și poziții opuse, dacă acestea sunt bine argumentate;
  • gândești rapid, acționezi cu grijă, dar și cu viteză;
  • accepți noi provocări;
  • prioritizarea task-urilor constituie pentru tine o activitate comodă.

Flexibilitatea implică câteva caracteristici pe care trebuie să ți le asumi și dintre ele enumerăm: încrederea în propria persoană, toleranța, empatia, respectul pentru cei din jur și optimismul. Așadar, obținând și dezvoltând această abilitate, asiguri propriei persoane o poziție foarte favorabilă în ochii viitorului angajator.

  1. Abilitatea de prioritizare a sarcinilor.

Trăim și activăm într-un mediu foarte dinamic, în care aproape totul este urgent şi trebuie să executăm numeroase sarcini într-un timp record. Prin urmare, în orice firmă, ca și în viața personală, managementul timpului este esenţial pentru atingerea obiectivelor şi realizarea activităţilor. Este important să ştim cum să ne planificăm activitatea şi cum să aplicăm un șir de metode. Gestionarea eficace a timpului şi a resurselor disponibile permite atingerea, pe deplin, a obiectivelor trasate.

Cu siguranță în viitoarea funcție pe care speri că o vei obține, vei fi „bombardat” cu sarcini urgente, complexe și mai ales, multe și importante. A prioritiza înseamnă să alegi ce faci şi ce nu faci. Pentru o prioritizare eficace, trebuie să cunoști ce este important şi să faci diferenţa dintre important şi urgent.

Noutatea bună este că abilitatea de prioritizare a sarcinilor poate fi exersată individual, elaborând o listă cu obiectivele personale pentru o anumită zi și analizându-le prin prisma importanței și urgenței, de exemplu: achitarea unei facturi este urgentă și importantă, achiziționarea unor cauciucuri de iarnă este importantă însă nu este urgentă, verificarea prețurilor la niște produse noi nu este nici urgentă și nici importantă etc.

Iată câteva caracteristici ale unei persoane care practică prioritizarea sarcinilor:

  • analizează rapid orice provocare apărută în calea sa;
  • folosește un minim de resurse pentru obținerea aceluiași rezultat;
  • deleagă sarcini neimportante altor persoane;
  • structurează mereu;
  • planificarea este „religia” activității sale.

Enumerând cele 3 abilități-cheie, vedem cât de mari sunt, de regulă, așteptările angajatorilor din ziua de azi. Felul în care tu și CV-ul tău răspundeți la existența acestor abilități te poate transforma în candidatul potrivit pentru cariera pe care ți-o dorești sau te poate elimina din prima etapă. Nu ezita deci să prevezi aceste competențe în propriul CV, dar totodată să te asiguri că dispui de acestea și că muncești, în permanență, la îmbunătățirea lor.