1

De la misiune la rezultate

Oamenii despre care invatam in cartile de istorie sau stiinte, ale caror statui le vedem prin parcuri sau care au dat nume unor strazi sau chiar localitati, au cu totii ceva in comun: au realizat ceva concret. Nimeni nu este tinut minte de posteritate pentru ca “a avut o idee”.

Leonardo da Vinci a lasat de doua ori mai multe proiecte neterminate decat cele duse la bun sfarsit, dar pentru acestea din urma il consideram unul dintre cei mai mari creatori ai lumii. Ar mai fi fost Mona Lisa un tablou celebru daca ar mai fost cateva mici retusuri de facut?

Edison a creat multe inventii care au schimbat radical modul in care traim si muncim. Becul electric este probabil cea mai cunoscuta dintre ele. Se spune ca a avut 1000 de incercari nereusite pentru a crea un bec functional. Daca s-ar fi oprit la incercarea 999, am mai fi stiut azi de el?

Ce vreau sa spun pana acum, este ca singurul lucru care conteaza cu adevarat este rezultatul a ceea ce facem, nu ideile pe care le avem la un moment dat.

Mai mult, privind in jurul nostru la oamenii care “au succes” vedem ca ei sunt dedicati spre a face lucrurile sa se intample. Nu pierd vremea cu scuze si cautarea motivelor pentru care ceva nu poate fi facut. Isi sufleca manecile si isi vad de treaba lor. Sunt oameni de actiune. Daca ceva trebuie facut, vor face acel lucru sau vor crea premisele ca acel lucru sa se intample.

Si asta pentru ca doar actiunea creaza rezultate. Poti sta in intalniri si sedinte, dar daca nu materializezi ideile sau propunerile care s-au discutat, rezultatul este nul.

Ce este de fapt de facut?

Poate fi vorba sa te documentezi pe internet, sa dai o serie de telefoane, sa scrii un raport, sa faci o oferta, sa scrii o carte, sa faci un curs, sa trimiti o serie de emailuri – toate acestea sunt lucruri care trebuie facute la un moment dat, legate de finalizarea unui proiect oarecare. E mult, e putin? E greu, e usor? Nu are nicio importanta.

Singurul lucru cu adevarat important este ca ceea ce trebuie facut ca parte a unui proiect, sa fie efectiv facut. Restul e “vanare de vant”, vorba poetului.

Prezentare care sa vanda

Descarca Ebook-ul Gratuit

"10 strategii simple pentru o prezentare care sa vanda" - aceste strategii iti pot salva zeci de ore de cercetare si incercare pentru a vedea ce functioneaza intr-o prezentare

Cum poti face ca lucrurile sa se intample?

Secretul e planificarea. Am vorbit de ideea de proiect – asta inseamna, pe scurt, o lista cu lucruri “de facut” si o organizare a acestora. E vorba de a estima durata necesara, resursele care trebuie alocate si desemnarea acelor intervale de timp cand vom face efectiv acele actiuni.

Daca iti faci un “to do list” te autoselectezi in top 3% din populatia lumii. Daca iti faci si o programare a activitatilor, ajungi in top 1%. Daca te tii de programare si duci lucrurile la bun sfarsit faci parte din top 0,5%.

Iar daca ai un proiect al tau personal, nu unul impus de altcineva, si-l duci pana la capat, conform unei planificari strict personale, facandu-l prioritar fata de alte planuri externe, ei bine, atunci vei fi in esalonul de 0,1% din oamenii acestei planete. De cele mai multe ori lasam la o parte lucrurile importante pentru noi pentru a face lucruri importante pentru altii si asta doar pentru ca acestea sunt mai bine planificate si organizate.

A alege ce facem la un anumit moment este un element cheie din tot ce inseamna realizare de obiective. Pentru ca intotdeauna avem mai multe de facut decat avem timp la dispozitie.

Si de aceea trebuie sa stabilim o ordine a prioritatilor care sa ne garanteze ca ceea ce facem “acum” este cel mai important lucru pe care-l puteam face in acel context. Una dintre cele mai mari frustrari si cauze de neproductivitate este incertitudinea data de indecizie. Nestiind ce e mai bine de facut acum, poti fi prins mereu intre decizii. Fara o directie clara, o optiune e la fel de buna ca oricare alta. Dar asa vom strabate viata intr-o miscare browniana, invartindu-ne in jurul cozii, din ce in ce mai obositi si tristi.

Cei care stiu incotro se indreapta, care si-au creat o directie in viata pe baza chemarii lor, a misiunii personale pe care si-au slefuit-o cu grija, vor avea mereu la indemana un criteriu de selectie simplu: “Ceea ce imi propun sa fac, ma duce sau nu mai aproape fata de ceea ce vreau sa dobandesc sau sa devin?”

Cu cat este mai clara aceasta misiune personala, cu atat este mai usoara luarea deciziilor. Viziunea unei vieti implinite in viitor, a unei cariere de succes, a unei familii fericite trebuie intarita de o chemare care sa iti dea sentimentul real al reusitei.

Iata deci, drumul de la misiune la rezultate si impliniri. Daca stii cum vrei sa arate viata ta, cariera ta, afacerea ta, iti vei prioritiza actiunile de facut in continaure. Apoi, iti vei pune la punct un sistem de planificare, care va garanta disponibilitatea timpului tau si a resurselor necesare pentru infaptuirea lucrurilor care trebuie facute.

La momentul necesar, iti vei sufleca manecile, vei lasa la o parte orice altceva, si vei face acele actiuni. Depune tot efortul pentru a face treaba bine.

La sfarsit, deschide o sticla de sampanie si sarbatoreste

Ai reusit sa duci la bun sfarsit un obiectiv concret. Nu-ti pot garanta insa ca urmasii iti vor face statuie sau te vor trece in cartea de istorie. Tu insa vei avea viata pe care ti-ai imaginat-o.

Succes!

Comments are closed